۹ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

عینک آفتابی مهدی پاکدل

عینک آفتابی مهدی پاکدل یک مدل ثابت نیست و این هنرپیشه خوش‌تیپ و خوش‌استایل از انواع مدل‌های عینک استفاده می‌کند؛ از مدل‌های مربعی گرفته تا گرد و بیضی. دلیلش هم این است که صورت مهدی پاکدل فرم بیضی دارد. این فرم صورت یکی از بهترین فرم‌هاست زیرا هر مدل عینکی با صورت بیضی ست می‌شود.

صورت‌های بیضی شکل همانند صورت مهدی پاکدل دارای گونه‌های کشیده‌تر و چانه باریک‌تر از سایر انواع فرم‌ها هستند. به همین علت فریم‌هایی که تکمیل کننده گونه‌های کشیده و چانه باریک باشند، گزینه مناسبی برای صورت بیضی خواهند بود.

در واقع عینک آفتابی برای صورت بیضی باید تعادل را در صورت برقرار کند. به همین علت فریم‌هایی که موجب کشیده‌تر نشان دادن فرم صورت می‌شوند، تعادل صورت را برهم می‌زنند و به هیچ وجه گزینه مناسبی جهت استفاده به شمار نمی‌روند.

عینک مربعی برای صورت بیضی مناسب است؛ همان طور که در عکس بالا هم می‌بینید این فرم عینک جذابیت خاصی به چهره فرد می‌بخشد.

عینک‌های پهن و بزرگ از دیگر گزینه‌های مناسب عینک آفتابی صورت‌های بیضی شکل به شمار می‌آیند.

این فرم عینک نسبت به سایر انواع فرم‌های صورت بسیار بهتر و زیباتر بر روی صورت می‌نشیند و ظاهر افراد را جذاب‌تر نشان می‌دهد. اما توجه داشته باشید که قاب نباید خیلی بزرگتر از صورت شما باشد چرا که تعادل صورت شما را برهم زده و زیبایی‌های صورتتان را می‌پوشاند.

مهدی پاکدل صورت بیضی دارد و گفتیم که برای صورت بیضی از هر مدل عینکی می‌توان استفاده کرد. همان طور که در عکس بالا هم می‌بینید، حتی عینک آفتابی تماما گرد که برای این فرم صورت بسیار جذاب و زیباست.

افرادی با صورت بیضی شکل، بهتر است که عینک‌هایی را انتخاب کنند که خط بالایی عینک آنها از خط ابرو‌ها آغاز شود. این امر به ایجاد ظاهری مناسب‌تر برای این افراد کمک خواهد کرد.

مدل‌های مدرن عینک گرد آفتابی اغلب از جنس استات یا پلاستیک ساخته می‌شوند. این متریال‌ها برای لباس‌های راحتی و غیررسمی بهترین گزینه هستند.

اغلب مردم تصور می‌کنند این فرم عینک برای کسانی که تیپ‌های هنری، ماجراجویانه یا حتی آوانگارد دارند گزینه‌ی مناسبی است. اما باید بدانید عینک آفتابی با فریم گرد را حتی با تیپ رسمی هم می‌توان ست کرد. یعنی فقط کافیست مطمئن باشید که فریم گرد به صورت شما می‌آید. بعدش با هر تیپی که بخواهید می‌توانید آن را ست کنید.

 

  • 85asal zanbori
  • پنجشنبه ۲۰ آذر ۹۹

عینک بهاره رهنما

عینک بهاره رهنما

عینک بهاره رهنما تقریبا همیشه مستطیلی است. اما نکته قابل توجه در مورد عینک‌های این بازیگر، رنگ‌ها و طرح‌هایی است که برای عینک‌های خود انتخاب می‌کند. جدیدترین مدل عینک طبی بهاره رهنما دارای قاب مستطیلی و رنگ قرمز است. پیش از این نیز عینک طبی مستطیلی مشکی با خال‌های سفید استفاده می‌کرد.

عینک‌های آفتابی بهاره رهنما مستطیلی یا پروانه‌ای و پر از تزئینات اضافی است. علاقه بسیار زیاد این هنرمند به جلب توجه را می‌توان در عینک‌های غیرمعمول او نیز دید.

فریم عینک مستطیلی برای صورت‌های گرد، قلبی، مثلثی و بیضی مناسب است. اما افرادی که صورت مستطیلی، لوزی یا مربعی دارند نباید از این فریم استفاده کنند. چون به صورتشان نمی‌آید.

فرم صورت بهاره رهنما نیز قلبی‌شکل است. در افرادی دارای صورت به شکل قلبی، ارتفاع صورت معمولا از پهنای آن بیشتر است. چانه در این افراد بیشترین زاویه صورت را به خود اختصاص داده است، در حالی که پیشانی پهن ترین قسمت صورت است. در نهایت نیز چانه به شکلی است که در قسمت پایینی صورت، شکل مثلثی را ایجاد کرده است.

 

وقتی لبه‌های بیرونی فریم عینک پهن است و بخش داخلی آن (در قسمت پل عینک) باریک، یعنی عینک، مدل پروانه‌ای است.

عینک مدل پروانه ای حالتی زنانه دارد و بیشتر مناسب خانم‌هاست. پهن و بزرگ بودن لبه‌های بیرونی فریم این مدل عینک، می‌توانند استخوان‌های گونه و پل روی بینی را پوشش دهد که ظاهری زیبا برای خانم‌ها می‌سازد.

عینک طبی زنانه مدل پروانه‌ای نیز همانند پروانه دارای رنگ‌های متنوعی است. فریم مشکی ساده، جاذبه خاصی ندارد به همین خاطر خانم رهنما مدل خال‌خالی را انتخاب کرده‌اند.

عینک آفتابی بهار رهنما :پروانه‌ای تزئین شده

فریم‌های مزین به گل‌های ریز یا تزئینات اضافی از جمله بانمک‌ترین عینک‌هایی است که افراد با صورت قلبی می‌توانند برای خود خریداری کنند. مدل این عینک به گونه‌ای است که همه توجه‌ها را به صورت فرد و به ویژه به چشم‌ها و چانه‌های او جلب می‌کند.

  • 85asal zanbori
  • پنجشنبه ۲۰ آذر ۹۹

سینمای نابینایان (سِوینا)

سینمای نابینایان (سِوینا)

سینمای نابینایان از عجیب‌ترین عبارت‌هایی است که در ماه‌های گذشته وارد واژگان فارسی شده است. چرا عجیب؟ چون پارادوکس محض است؛ تماشای فیلم به چشم و قوه‌ی بینایی نیاز دارد و این در حالی‌است که افراد نابینا از این نعمت محروم هستند. حالا این دو واژه با هم در یک عبارت گنجانده شده‌اند و فقط به کلمه محدود نیستند. در دنیای واقعی، فرصتی مهیا شده تا افراد نابینا بتوانند فیلم‌های سینمایی روز را تماشا کنند! چگونه؟ با گوش‌هایشان.

نابیناها چگونه می‌توانند در سینما فیلم تماشا کنند؟

فیلم منتخب در برخی موارد از پیش در استودیو توسط متخصصان (بازیگران سینما و تئاتر، گویندگان، دوبلورها و…) توضیح‌دار می‌شود. یا بیشتر موارد و در روز اکران، در حضور تماشاگران توضیح‌دار (پرده‌خوانی) می‌شود.

در این بخش اکران فیلم‌های ویژه کودکان نیز انجام می‌شود.

همچنین سوینا در قالب همکاری با برخی از سامانه‌های نمایش درخواستی (VOD) اشتراکی، فیلم‌ها و سریال‌های توضیح‌دار را از طریق اینترنت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

  • 85asal zanbori
  • شنبه ۱۵ آذر ۹۹

چگونه در چشم قطره بریزیم که در تمام صورت پخش نشود؟

چگونه در چشم قطره بریزیم ؟ قطره‌های چشمی برای استفاده‌های گوناگونی تولید و عرضه می‌شوند، از عفونت و خشکی چشم گرفته تا حساسیت‌های فصلی. در اغلب مواقع، قطره‌های چشمی برای بهبود بینایی و محافظت از چشم بسیار مناسب و الزامی هستند.

برای اینکه از همه مزایای این قطره‌ها بهره بگیرید، باید روش صحیح استفاده آن‌ها را بشناسید. میزان استفاده از این داروها را پزشک متخصص تجویز می‌کند. فرقی نمی‌کند که هر روز یا هر ۱۰ روز یک‌بار باید در چشم خود قطره بچکانید، مهم این است که آن را درست و دقیق در چشم بریزید.

شاید تصور کنید، قطره ریختن در چشم که به آموزش نیاز ندارد! اما اغلب افراد چون روش صحیح این کار را نمی‌دانند بخش زیادی از مایع استرلیزه را به جای چشم روی صورت خود می‌ریزند.

آموزش مرحله‌به‌مرحله ریختن قطره استریل چشمی

  1. دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. سپس آن‌ها را با حوله تمیز و بدون پرز خشک کنید.
  2. اگر از لنز تماسی استفاده می‌کنید، آن‌ها را از چشم خارج کنید. فقط در صورتی مجازید لنز را از چشم خارج نکنید که قطره، مناسب لنز تماسی شما باشد و پزشک آن را تجویز کرده باشد.
  3. پس از برداشتن در بطری، از سالم بودن نوک آن مطمئن شوید.
  4. سر خود را به سمت عقب برگردانید یا دراز بکشید. به بالا نگاه کنید و به یک نقطه مشخص خیره شوید. چشمان خود را کاملا باز نگه دارید.
  5. با انگشتان دست، پلک پایینی چشم را به سمت پایین بکشید.
  6. با دست دیگر قطره را در بالای بخش مرکزی چشم نگه دارید. مراقب باشید با چشم تماس پیدا نکند. سپس قطره را در چشم بچکانید.
  7. دست خود را بردارید و اجازه دهید چشم بسته شود. چند ثانیه سر را به عقب نگه دارید تا قطره در چشم جذب شود.
  8. به منظور پیشگیری از خروج قطره از چشم‌ها، با انگشتان دست به آرامی بخش داخلی چشم در کنار بینی، یعنی جایی که اشک می‌ریزد را فشار دهید.
  9. در آخر با استفاده از دستمال کاغذی تمیز، اطراف پلک را خشک و تمیز کنید.
  10. در آخر دوباره دست‌های خود را بشویید.

چگونه در چشم قطره بریزیم

بد نیست بدانید که اگر پس از چکاندن قطره در چشم، ۵ دقیقه چشم خود رابسته نگه دارید، احتمال اینکه به طور کامل جذب شود را افزایش داده‌اید.

استفاده از قطره‌هایی که عاری از مواد نگهدارنده هستند، بروز هرگونه حساسیتی را کاهش می‌دهند.

قطره‌هایی که برای خشکی چشم متوسط هستند، بهتر از نمونه‌های قوی خواهند بود زیرا غلظت کمتری داشته و در نتیجه کمتر هم موجب تاری دید (به طور موقت) می‌شوند.

  • 85asal zanbori
  • شنبه ۱۵ آذر ۹۹

بهترین مارک عینک طبی

انتخاب واقعی شما در هنگام خرید قاب goggie بخش مهمی است که به شما کمک خواهد کرد تا شخصیت و زندگی روزمره خود را با عینک خود مقایسه کنید.
قبل از خرید قاب عینک پزشکی و قبل از پوشیدن آن در یک فروشگاه، باید شکل، اندازه، رنگ و مواد قاب خود را تعیین کنید.

برای اینکه بفهمیم قبل از خرید عینک به دنبال چه چیزی می رویم، از شما دعوت می کنیم که این مقاله لونات را تا آخر بخوانید. با ما بمون .

1- در طول روز چند امتیاز دارید؟
پاسخ به این سوال خرید جعبه عینک شما را به روش های مختلفی تحت تاثیر قرار خواهد داد. افرادی که زمان کمتری را صرف پوشیدن عینک می کنند اغلب می خواهند پول کمتری را صرف خرید امتیاز کنند. علاوه بر این، این افراد ممکن است با پرسنل نسبتاً پیچیده مشکلی داشته باشند. در مقابل، افرادی که اغلب عینک می پوشند، دوست دارند پول بیشتری را صرف عینک کنند و در عوض عینک راحت تر و سبک تری دارند.

2. زندگی روزمره خود را به عنوان اغلب?
برخی از کارهای روزانه شما ممکن است نیاز به ویژگی های پوشش خاصی در تعیین داشته باشند. داشتن آب، شستشو و کار با ماشین های سنگین تاثیر مستقیمی بر خرید فریم برای عینک شما خواهد داشت. اگر وقتی دست ساز انجام می دهید از عینک استفاده می کنید، به اطراف نگاه کنید. بهترین راه شما برای انتخاب عینک مناسب این است که افرادی را پیدا کنید که از عینک در همان وضعیت شما استفاده می کنند. دیدن عینک گوگ برای همکارانتان ایده های خوبی برای انتخاب امتیاز خودتان به شما خواهد داد.

افرادی که در طول روز فعال هستند باید مراقب باشند که از عکس های پایدارتر استفاده کنند. با این کار امکان تعمیر قاب کاهش خواهد داشت. از سوی دیگر اگر شما یکی از کسانی هستید که در ابتدای فعالیت به عینک شما آسیب می بیند، بهتر است هنگام خرید عینک جعبه ای به گارانتی یا بیمه فکر کنید.

3- چقدر به زیبایی و سبک عینک اهمیت می دهید؟
به این فکر کنید که عینک زیبایی چقدر برای شما مهم است. عینک را می توان بخشی از هنر شما با کاربرد اصلی خود در نظر گرفت. محصولات مختلف و برندهای عینک نیز امتیاز ویژه ای برای زیبایی دارند که به طور طبیعی هزینه عینک را افزایش خواهد داد.

 

 

منبع : بهترین مارک عینک طبی | https://pasargadoptic.ir/the-best-brand-of-prescription-glasses/

  • 85asal zanbori
  • شنبه ۱۵ آذر ۹۹

عدسی عینک آفتابی

عدسی عینک آفتابی با طرح‌های مختلف و تکنولوژی‌های متفاوتی عرضه می‌شود؛ از عدسی‌های پلاریزه، فتوکرومیک، تریوکس و لنزهای پلاستیک شاخص بالا گرفته تا انواع تدریجی و رنگی.

همچنین باید توجه داشته باشید که رنگ‌های مختلف عدسی عینک‌های آفتابی برای شرایط گوناگون آب‌وهوایی با هم فرق دارند. شما با توجه به مشخصات هر کدام از این رنگ‌ها می‌توانید گزینه مناسب سبک زندگی خود را انتخاب کنید.

عدسی‌ زردرنگ

عدسی‌های زردرنگ مسدودکننده نور آبی هستند. این نور در طولانی‌مدت موجب افزایش خطر بیماری‌های چشم همچون دژنراسیون ماکولا می‌شود. این عدسی‌ها اغلب در میان اسکی‌بازهای، شکارچیان، قایق‌سوارها و خلبان‌ها محبوبیت دارد زیرا کنتراست بسیار بالایی ایجاد می‌کند.

عدسی‌ پلاریزه

عدسی‌های پلاریزه و پوشش‌های ضدبازتاب قادرند بازتاب و درخشش آفتاب را کاهش دهند. عدسی‌های پلاریزه برای کسانی که ورزش‎های آبی و برفی انجام می‌دهند بسیار مناسب هستند. پوشش ضدبازتاب، با بازگشت دادن بازتاب نور از سطح عینک، از رسیدن پرتوهای مضر به چشم پیشگیری می‌کند.

عدسی آینه‌ای

عدسی‌های آینه‌ای، بخشی از نور ورودی به چشم را مسدود می‌کنند. این عینک‌ها با برگشت دادن نور از سطح عدسی، از چشم محافظت می‌کنند. بنابراین برای روزهای آفتابی و برفی گزینه‌های درستی بشمار می‌روند. لازم است بدانید که رنگ عدسی آینه‌ای در ویژگی محافظتی آن تاثیری ندارد.

عدسی تدریجی

عدسی‌های تدریجی، به این صورت هستند که از بالا به پایین رنگ آن‌ها کم می‌شود. این نمونه برای رانندگی خوب است زیرا از شدت نوری که به چشم می‌رسد می‌کاهد و در بخش پایینی خود که رنگ کمتری دارد، دید واضح‌تری برای فرد مهیا می‌کند تا داشبور را روشن‌تر ببیند.

عدسی تدریجی دوطرفه

عدسی تدریجی دوطرفه، به عدسی‌ای گفته می‌شود که از پایین به بالا هم پررنگ شده است. یعنی بالا و پایین عدسی پررنگ و بخش مرکزی آن روشن‌تر است. این عینک برای کسانی خوب است که نمی‌خواهند عینک دودی‌شان خیلی تیره باشد اما می‌خواهند نورهایی که از آسمان و زمین به چشم می‌خورند کم و تیره باشد.

عدسی فتوکرومیک

عدسی فتوکرومیک میزان تیرگی‌ خود را بر اساس میزان پرتو فرابنفشی که به آن‌ها تابیده می‌شود، تنظیم می‌کند.

عینک آفتابی چند کانونی

عینک آفتابی چند کانونی، افراد بالای ۴۰ سال که مشکل پیرچشمی دارند می‌توانند از عینک‌های آفتابی دو یا سه کانونی استفاده کنند.

  • 85asal zanbori
  • يكشنبه ۹ آذر ۹۹

عینک آفتابی ملانیا ترامپ

عینک آفتابی ملانیا ترامپ همانند خود او همیشه شیک و باکلاس است. بانوی اول ایالت متحده آمریکا در اغلب مواقع از عینک‌های مربعی، مستطیلی و خلبانی استفاده می‌کند. دلیلش هم این است که فرم صورت ملانیا ترامپ قلبی است و این مدل‌ها بیشترین تناسب را با صورت او دارند.

تقریبا همیشه عینک‌های آفتابی این مدل سابق تیره هستند و سایز بزرگی دارند. عینک‌های ملانیا ترامپ در اغلب مواقع ابروهای او را به طور کامل می‌پوشانند و استایل جذابی به چهره‌اش می‌بخشند.

شاید جالب باشد بدانید که بانوی اول که عمدتا سعی کرده است در سیاست دخالت نکند به چهار زبان مختلف صحبت می‌کند: اسلونیایی، فرانسوی، آلمانی و انگلیسی. البته زبان‌های صربی-کرواتی و ایتالیایی ر نیز تا حدی بلد است.

  • 85asal zanbori
  • يكشنبه ۹ آذر ۹۹

عینک طبی ویفرر

عینک طبی ویفرر دارای سبک کلاسیک و نوستالژیک است که در همه‌ی زمان‌ها جذاب و شیک بوده و همچنان نیز هست.

کمپانی ری‌بن با طراحی عینک خلبانی، انقلابی بزرگ و ماندگار در صنعت مد عینک آفتابی ایجاد کرد. اما این کمپانیِ برخاسته از نیویورک و رشد یافته در ایتالیا، مدل‌های دیگری هم دارد. طرح‌هایی که به اندازه عینک‌های خلبانی محبوب و معروف هستند. یکی از انواع عینک‌های بسیار پرطرفدار این برند در جهان، مدل ویفری است.

ری‌بن این مدل بسیار شیک را در دهه ۵۰ میلادی برای اولین بار روانه بازار کرد . همچون مدل‌های خلبانی، ویفررهای ری‌بن هم مورد توجه دیگر برندهای لوکس جهان قرار گرفت. همین باعث شد تا این مدل هنوز هم جزو پرطرفدارترین نوع عینک طبی و عینک آفتابی در جهان باشد.

عینک‌های RayBan اغلب طرح‌های ساده و یکنواختی دارند، مدل ویفری آن نیز از این قاعده مستثنی نیست

  • 85asal zanbori
  • يكشنبه ۹ آذر ۹۹

عینک جیل بایدن

عینک جیل بایدن (Jill Biden)، بانوی اول آمریکا دو مدل است: عینک طبی او مدل ویفرر از جنس کائوچوست و عینک آفتابی او خلبانی از برند ریبن است.

عینک خلبانی ری‌بن پای ثابت اکسسوری‌های چهره‌های سیاسی، فرهنگی و هنری در سراسر دنیاست. کمتر فرد سرشناسی را می‌توان پیدا کرد که عینک آفتابی خلبانی نداشته باشد. جیل بایدن همسر جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

البته عینک طبی بانوی اول آمریکا که استاد دانشگاه نیز هست، مدل ویفرر به رنگ آبی پاستلی است. عینک ویفرر ریبن نیز از دیگر عینک‌هایی است که همیشه در طول تاریخ موردتوجه چهره‌ها قرار داشته است.

عینک طبی ویفرر تقریبا برای همه فرم‌های صورت مناسب است. اما بیشتر از همه مناسب افردی است که صورت‌های قلبی، گرد و بیضی دارند.

اگر چهره شما بیضی شکل باشد بهتر است عینک ویفرر با فریم پهن و درشت انتخاب کنید تا نمایی طبیعی به چهره‌تان ببخشد. اگر اندازه کلی عینک بزرگتر باشد طبیعتا صورت شما کوچک به نظر می‌رسد.

برای صورت‌هایی با فرم قلب یا الماس مدل کلاسیک عینک ویفرر ری-بن بهترین انتخاب است. برآمدگی نازک قسمتی که روی بینی قرار می‌گیرد و قاب باریک آن برای صورت‌های ظریف و خوش‌تراش مناسب است.

درحالی که اگر فرم صورت شما مستطیلی و زاویه‌دار باشد باید سراغ عینک‌هایی بروید که فریم آن در قسمت زوایا خمیدگی و انحنا دارد.

برای صورت‌های گرد هم عینک ویفرر گوشه‌دار و تیز پیشنهاد می‌شود، این امر باعث می‌گردد که فرم صورت کشیده‌تر جلوه کند.

  • 85asal zanbori
  • يكشنبه ۹ آذر ۹۹