اجزای عینک طبی شامل فریم، دسته ها، دماغه و عدسی میباشد که به هریک از آنها قبل از خرید باید توجه نمود.

فریم عینک

علاوه بر اینکه باید به ظاهر یک فریم توجه نمود و آن را مد نظر دات باید به به حالت فریم، راحتی آن روی صورت، هماهنگی با فرم صورت، اندازه بودن دسته ها، لولاهای دسته و ... توجه نمود. همچنین باید یک جنسی را انتخاب کنید که نشکند، رنگ آن خراب نشود و مقاوم باشد تا بتوانید چند سال از آن استفاده نمایید.

عدسی یا لنز عینک

شما باید عدسی ها را بشناسید. اگر اطلاعات کاملی درباره آنها ندارید حتما با مقاله انواع عدسی عینک همراه شوید تا نکات مهم در مورد آنها را بیاموزید. اما اگر بخواهیم ه صورت کلی در مورد عدسی عینک صحبت کنیم باید بگوییم که عدسی نباید سنگین و یا دارای انحنا باشد. پس باید در انتخاب عدسی عینک نیز دقت نمود.

زیبایی

برخی از افراد برای اینکه زیبایی ظتهر خود را حفظ کنند از لنز به جای عینک استفاده میکنند اما اگر یک عینک شیک و زیبا انتخاب شود مطمئنا تاثیر مثبتی روی ظاهر افراد خواهد داشت، این را نیز فراموش نکنید که برای استفاده از عینک باید با پزشک و یا اپتومتریست مشورت نمایید تا مشکلات احتمالی برای شما ایجاد نشود و به سادگی بتوانید از چشمان خود محاظت کرده و دید بهتری داشته باشید.

حفظ سلامت چشم با وجود استفاده از عینک طبی

نکته آخری که وجود دارد این است که اگر از عینک های طبی استفاده میکنید بعد از نیم ساعت کار، دیدن تلویزیون و چیزهایی که نیاز به دقت بالایی دارد عینک را از چشم درآورده و به مدت چند دقیقه ببندید تا چشمان شما استراحت کنند.

فایده های استفاده از عینک طبی

همچنین بهتر از هر یک ساعت یکبار به یک نقطه دور نگاه کنید و سعی نمایید فشاری که روی چشم ها آمده را کاهش دهید. برای اینکه میتوانید به آرامی شقیقه ها را ماساژ دهید تا چشمان شما نیز احساس راحتی کنند. اگر در استفاده از عینک به نکات مهم توجه کنید و سعی کنید که به چشمان خود فشار نیاورید قطعا نمره چشم شما بالاتر نخواهد رفت و حتی کمتر نیز خواهد شد.